Om skolen

Sandefjord Trafikkskole ble etablert 1. april 1976, og vi har siden den gang skaffet mange sandefjordinger førerkort.

Vi tilbyr opplæring på bil med både manuelt- og automatgir (B), motorsykkel (A, A1, A2), moped (M146) og bil med tilhenger (BE/B96).

På disse sidene finner du informasjon om skolen, hvor du finner oss, informasjon om våre ansatte, prislister, læreplaner, prøver og linker til annen nyttig informasjon.

Hvis du ikke finner svar på det du lurer på eller det er noe du ønsker å snakke om med oss rundt din kjøreopplæring og veien til førerkortet, er du velkommen til å ringe oss på kontoret eller sende oss en melding. Vi er med deg hele veien!

I Sandefjord trafikkskole jobber vi fire trafikklærere, og en ansatt i administrasjonen.

Vi holder undervisning både på norsk, engelsk og på spansk. Elever som ikke behersker noen av disse språkene vil bli anbefalt å ha med tolk. Kommunikasjon er det mest effektive verktøyet vi har, og dialog mellom trafikklærer og elev er viktig for at opplæringen skal bli god.

Vi har stort fokus på både kompetanse og trivsel hos oss. Vi har høy yrkesstolthet og integritet, og det er viktig for oss at elevene er avslappet og komfortable når de både setter seg på skolebenken for å ha teori, og ikke minst når de setter seg i en bil eller på en motorsykkel for å ferdes i trafikken.

Målet vårt er å utvikle trygge og gode sjåfører som har både egen og andres sikkerhet i høy fokus.

Stortinget utviklet i 2002 en nullvisjon dette er en visjon om null drepte eller hardt skadde i trafikken. Dette er en visjon vi har dyp respekt for, og som vi hver dag jobber etter.

God kunnskap om hvordan man oppfører seg i trafikken fører til bedre holdninger og adferd.

Ansatte

Tor Magnus Eid

Trafikklærer, daglig- og faglig leder

Tlf 92 04 49 23

E-post

Tor Magnus var ferdig utdannet trafikklærer ved Høgskolen i Nord-Trøndelag, nå Nord universitet, i 2007, og har senere videreutdannet seg i faglig ledelse av trafikkskoler.

Han har jobbet ved Sandefjord Trafikkskole siden studietiden, og har vært en lojal medarbeider og engasjert lærer i alle år. I 2017 tok han over driften av trafikkskolen, og er spesielt opptatt av at elever og foresatte skal føle seg trygge og godt ivaretatt på kjøreskolen. Tor Magnus er god på å møte elevene der de er, og jobbe med det som utgangspunkt. Han samarbeider ofte tett med hjemmet og oppfordrer elevene til å øvelseskjøre så mye som mulig. Mengdetrening er avgjørende, og de som øvelseskjører mye, er mindre utsatt for ulykker når de får førerkort.

Han underviser i bil med manuell- og automatgir, bil med tilhenger, MC alle klasser, og moped. Holder undervisning på norsk og engelsk.

Veronica Aguilera

Tlf 46 66 11 95

E-post  va@sandefjordtrafikkskole.no

Veronica er en rolig og tålmodig trafikklærer, men hun er også pirkete da det er viktig for henne å levere høy kvalitet til elevene sine. Hun er klar og tydelig i kommunikasjonen, og forklarer ting på en enkel og lett forståelig måte. Veronica møter alltid elevene sine med et smil, og hun gleder seg over å se elevene sine kjenne på mestringsfølelse.

Underviser i manuell- og automatgir på både på norsk, engelsk og spansk.

Daniel Taule Tufte

Tlf 41 22 54 81

E-post dtt@sandefjordtrafikkskole.no

Underviser på bil

Yvonne Sandnes

Administrasjon

Tlf 33 46 80 17

E-post

Yvonne har jobbet ved Sandefjord Trafikkskole siden 1983 og har ekstremt god kunnskap om veien til førerkortet. Hun liker å jobbe med mennesker, og er i tillegg til å være kunnskapsrik, kjent for å være hyggelig og blid mot alle. Eleven er alltid i fokus!

Yvonne er spesielt opptatt av at elevene skal ha en trygg og hyggelig opplevelse på kjøreskolen, med et stabilt faglig grunnlag. Kontoret er for mange det første møtet med trafikkskolen, og hos oss fungerer samarbeidet mellom administrasjon og trafikklærerne veldig bra! Byens beste!

Yvonne ønsker alle hjertelig velkommen <3

Endre Henriksen

E-post eh@sandefjordtrafikkskole.no

Underviser på bil og bil med tilhenger