Bil

Vi kjører Volvo V60 D3 i undervisning klasse B manuell gir.

Våre Volvo V60er er utstyrt med en D3 motor på 2 liter som yter 150 hestekrefter. Dette bidrar til at bilen er meget godt egnet i opplæring, da den er meget lettkjørt. Bilene har det meste av utstyr, og selvfølgelig alt av sikkerhetsutstyr.

For opplæring på automatgir har vi per i dag to VW Golf GTE og en Volvo V60 T6. Vi har nettopp bestilt tre nye Polestar2 som vi håper er på plass med både pedalsett og ny profilering i god tid innen jul. Polestar er en helelektrisk bil som oser luksus og komfort. Polestar er en avansert bil med mange funksjoner, blant annet både Google assistent og stemmestyring, noe som gjør at sjåføren kan gjøre justeringer underveis, og samtidig ha fullt fokus på veien.

Golfene blir i dag brukt til opplæring på automatgir. Dette er gode biler å kjøre. De er utstyrt med en hybridmotor som betyr at man kan kjøre både elektrisk og bensin. Disse vil naturlig nok byttes ut når nye Polestars er på plass.

Volvo V60 T6 blir brukt til opplæring klasse BE (tilhenger). Denne bilen har en kraftig motor som egner seg godt til trekking av henger. Den er utstyrt med AWD system (firehjulstrekk) som er spesielt kjekt for fremkommeligheten på vinterstid.